پاسخگویی کلینیک

ساعت 8 صبح تا 22 شب

تلفن تماس

02122694515

تلفن تماس : 02122694515
پاسخگویی :8 صبح تا 22 شب

ورزش بعد از ایمپلنت

ورزش بعد از ایمپلنت

افرادی که می خواهند دندان خود را ایمپلنت کنند، باید قبل از این جراحی تقریبا سنگین حتما با مراقبت های بعد از عمل آشنایی داشته باشند و اطلاعات کافی کسب کنند تا بعد ها دچار مشکل نشوند و درمان موفقیت آمیزی داشته باشند و به عارضه ای دچار نشوند. یکی از مهم ترین سوالاتی که بیشتر مراجعه کنندگان می پرسند این است که آیا می توان بعد از ایمپلنت ورزش کرد؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

عوارض ورزش بعد از کاشت ایمپلنت

انجام فعالیت های سنگین بعد از جراحی ایمپلنت ممکن است باعث شود تا سلامتی لثه شما به خطر بیافتد و شما را دچار عوارض جدی کند. از عوارض ورزش بعد از ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی لثه

ورزش کردن بعد از کاشت ایمپلنت می تواند باعث خونریزی لثه شود. بعد از این جراحی نیمه سنگین نباید فعالیت های سنگین و سخت انجام دهید. تا 48 ساعت بعد از جراحی ایمپلنت، کاملا طبیعی است که دچار خونریزی شوید. به همین دلیل بیشتر دندانپزشکان توصیه می کنند که در این مدت به میزان کافی استراحت کنید تا روند بهبودی شما سریع تر پیش رود.

  • ضعف جسمانی

تا دو هفته پس از کاشت ایمپلنت باید رژیم غذایی خاصی داشته باشید و در این بازه نمی توانید غذاهای سفت و یا غذاهایی که نیاز به جویدن محکم و طولانی دارند، مصرف کنید. به همین دلیل ممکن است بدن شما دچار ضعف شود. علاوه بر همه این موارد بعد از کاشت ایمپلنت شما به دلیل مصرف داروهای آنتی بیوتیک و سایر داروها دچار خواب آلودگی و ضعف جسمانی می شوید. به همین دلیل توانایی های شما کاهش خواهد یافت و بهتر است ورزش نکنید.

  • احساس درد بیشتر

انجام ورزش بعد از جراحی ایمپلنت درد شما را بیشتر خواهد کرد. با انجام ورزش، گردش خون در محل جراحی زیاد می شود و سبب این موضوع خواهد شد که فشار و درد بیشتری در ناحیه جراحی تحمل کنید.

بهترین زمان برای ورزش بعد از کاشت ایمپلنت

تا یک هفته بعد از کاشت ایمپلنت باید استراحت کنید و به هیچ عنوان ورزش های سنگین انجام ندهید. پس از گذشت دو هفته باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که لثه شما بهبود پیدا کند، می توانید ورزش کردن را شروع کنید. تا یک ماه بعد از کاشت ایمپلنت هم نباید فعالیت های سنگین انجام دهد. اگر ورزشکار هم هستید و شغل اصلی شما ورزش است یادتان باشد حفظ سلامت لثه و دهان و دندان در این شرایط خاص و ویژه از هر چیزی مهم تر است.

تا زمانی که بهبودی کال پیدا نکردید، ورزش نکنید. بعد از جراحی ایمپلنت بهترین کار برای همه افراد قطعا استراحت ست. برای ان ک دچار سرگیجه نشوید، حالت استراحت و خواب خود را هر چند ساعت یک بار تغییر دهید. این که بخواهیم یک زمان دقیق برای انجام ورزش بعد از ایمپلنت به شما بگوییم، کاملا بستگی به وضعیت بیمار دارد و در افراد مختلف، متفاوت است. در این قسمت لیست ورزش هایی را که می توانید بعد از ایمپلنت انجام به همراه میزان خطر آن به شما خواهیم گفت.

  • شنا: از ورزش های کم خطر بعد از ایمپلنت است. درصورتی که استخر خلوت باشد و از شخص دیگری ضربه نخورید، انجام آن خطر زیادی ندارد.
  • فوتبال:انجام فوتبال پس از ایمپلنت از ورزش های پرخطر است، زیرا احتمال برخورد در آن زیاد است.
  • دویدن یا پیاده رو:دویدن یا پیاده روی با همان اشتیاق قبل از کاشت ایمپلنت، کار اشتباهی است.
  • وزنه برداری:وزنه برداری از ورزش‌های پرخطر است زیرا احتمال این که هنگام برداشتن وزنه سنگین دندان‌هایتان را روی هم فشار دهید زیاد است.

مراقبت های حین ورزش بعد از کاشت ایمپلنت

بعد از جراحی ایمپلنت، برای انجام ورزش باید یک سری مراقبت های خاص را رعایت کرد. پریدن زود هنگام وسط ورزش و انجام فعالیت های سنگین باعث می شود ایمپلنت از محل کاشت خود پس زده شود. ازقرار گرفتن در هر گونه موقعیتی که باعث شود فشار به خود وارد کنید، خودداری کنید. در بعضی مواقع دویدن یا حتی پیاده روی سریع خم بعد از کاشت ایمپلنت باعث می شود تا دچار عوارضی شوید. انجام بعضی از ورزش های خاص بعد از این جراحی باعث بروز مشکلات در شما خواهد شد. اگر حین ورزش احساس کردید که ضربان قلب شما بالا رفته با خون ریزی دارید، حتما ورزش را متوقف کنید. خم شدن، بلند شدن یا انجام هر گونه فعالیت سنگین باعث مش ود تا دچار درد، خونریزی یا تورم شوید. ازآن جایی که برخی فعالیت ها سنگین تر هستند، انجام دادن آن ها نیاز به سپری شدن زمان بیشتری دارد.

Leave A Comment