پاسخگویی کلینیک

ساعت 8 صبح تا 22 شب

تلفن تماس

02122694515

تلفن تماس : 02122694515
پاسخگویی :8 صبح تا 22 شب

بلند کردن دندان جلو

بلند کردن دندان جلو

نقش دندان های جلویی در زیبایی و طرح لبخند نقشی بسیار مهم است تا آن جا که برخی افراد فقط دندان های جلویی خود که هنگام لبخند زدن مشخص می شوند، اصلاح می کنند. دندان های جلو علاوه بر تاثیری که بر زیبایی لبخندتان دارند کوتاه یا بلند بودن آنها می تواند مشکلاتی در زمینه صحبت کردن و یا غذا خوردن برایتان به وجود بیاورند. در این مطلب اطلاعاتی در پیرامون این موضوع در اختیارتان قرار می دهیم تا چنان چه با چنین مشکلی رو برو هستید بتوانید بهترین و درست تریت تصمیم را بگیرید. پس تا پایان همراه ما باشید.

دلایل بلند کردن دندان جلو

اگر دندان های جلوی شما کوچک یا کوتاه است و یا هنگام لبخند زدن لثه هایتان زیاد مشخص می شوند شما به اصطلاح لبخند لثه ای دارید. بلند کردن طول تاج دندان برای روکش کردن یکی از مراحل ضروری درساختن روکش برای دندان است. برای این کار مقداری از بافت استخوان و یا لثه برداشته می شود تا دندان های جلو بیشتر نمایان شوند.

همچنین در مواردی که دندان شکسته شود و در عین حال نیاز به پر کردن وسیع داشته باشد، تاج دندان را بلند تر می کنند تا بتوانند دندان را ترمیم کنند. در مواقعی که دندان دچار ترک خوردگی و پوسیدگی وسیع هم باشد باید طول تاج دندان را بلند تر کرد تا روش های درمانی را بتوان روی آن پیاده کرد.

راه های بلند کردن دندان جلو

همان طور که گفتیم برای بلندتر نشان دادن دندان های جلو  راه های مختلفی وجود دارد که بهترین راه افزای طول تاج دندان با استفاده از روکش است. گاهی طول دندان کوتاه نیست بلکه هنگام لبخند زدن مقدار زیادی از لثه پیدا است و این باعث خطای دید و کوتاه نشان دادن دندان جلویی می شود. در این مواقع باید طی عمل جراحی کوتاه مدت بخشی از لثه برداشته می شود تا دندان بیشتر نمایان شود.

با بلند کردن دندان های جلو احتمال پوسیدگی دندان کاهش پیدا می کند زیرا بخش بیشتری از دندان آشکار می شود و با دقت بیشتری از آن نگهداری می شود. برای این کار ابتدا محل مورد نظر را بی حس می کنند و سپس برش هایی را در بافت لثه ایجاد کرده و لثه را کنار می زنند. بعد از آن که مقدار متناسب از لثه بر داشته شد محل مورد نظر را بخیه زده و پانسمان می کنند. با بلند شدن دندان های جلو پایه مناسبی برای گذاشتن روکش و لمینیت روی دندان ایجاد می شود. تقریبا بعد از یک هفته بخیه ها باید کشیده شوند.

امروزه این جراحی کوتاه را می توان از طریق لیزر یا الکتروجراحی انجام داد.

این که شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا نه به عهده متخصصان در این زمینه می باشد. با این حال انجام این عمل برای همه ضروری نیست و باید شرایط خاصی وجود داشته باشد تا بتوان این عمل را انجام داد. به هر حال پیامدهای مثبت زیاد این روش باعث شده مورد توجه و استقبال تعداد زیادی از افراد قرار بگیرد. افزایش اعتماد به نفس، زیبایی طرح لبخند، و حتی ارتقاء سلامت و بهداشت دندان از مزایای این روش است.

Leave A Comment