پاسخگویی کلینیک

ساعت 8 صبح تا 22 شب

تلفن تماس

02122694515

تلفن تماس : 02122694515
پاسخگویی :8 صبح تا 22 شب

سینوس لیفت قیطریه

عناوین مطلب

سینوس لیفت جراحی ای است که جهت بازسازی استخوان انجام می شود. ایمپلنت دندان داخل استخوان قرار میگیرد در نتیجه یکی از عوامل مهم جهت موفقیت کاشت دندان وجود استخوان کافی می باشد.

روش لیفت سینوس روشی ایمن و ساده است. این عمل معمولا در کمتر از دو ساعت به پایان میرسد و تقریبا هیچ عارضه ای ندارد.
عوارض سینوس لیفت موقتی است و شامل موارد زیر است:

1-پس از سينوس ليفت هاى وسيع، اندكى تورم و کبودی روی صورت طبيعى است. ممكن است این کبودی ها تا زير چشم گسترش يابند .

2- خونریزی بعد از جراحی اتفاقی طبیعی میباشد. خونریزی به شکل تغییر رنگ بزاق خود را نشان می دهد( بزاق و مقدار بسیار کمی خون با هم ترکیب می شوند.)

3- احتمال خونريزى از بينى پس از عمل به صورت بسيار اندک و قطره اى وجود دارد كه نگران كننده نمی باشد.

4- بروز درد بعد از رفتن تاثیر داروی بیهوشی طبیعی می باشد.

با رعایت مراقبت های مخصوص از درد و عوارض جوگیری میشود و بهبود میابند.

بعد از جراحی سینوس لیفت، یک سری اصول مراقبتی وجود دارد که رعایت آنها الزامی است:

1- برای کاهش کبودی و ورم بلافاصله از کمپرس سرد استفاده کنید. و بعد از گذشت ۴۸ ساعت کمپرس آب گرم را روی صورت در محل عمل قرار دهید.

2-در صورت خون ریزی بینی با قطره‌های تجویز شده می‌توان این مشکل را رفع کرد.

3-از استعمال دخانیات مخصوصا کشیدن سیگار تا حداقل دو هفته پس از انجام جراحی کاملا خودداری کنید.

4- استفاده از نی به دلیل مکش به سینوس ها فشار وارد میکند و برای نوشیدن به هیچ عنوان از نی استفاده نکنید.

5-در هنگام سرفه و عطسه تا جای دهان خود را باز نگهدارید تا فشار به سینوس وارد نشود.

6- استفاده از دهان شویه های حاوی کلرهگزیدین  و رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن در محل‌های غیر جراحی) بسیار ضروری است.

عدم استخوان کافی

با از دست رفتن دندان ها سینوس ها رشد می کنند و استخوان موجود در فک را از بین می برند. سرعت از دست رفتن استخوان در افراد متفاوت است. از بین رفتن استخوان باعث میشود که استخوان کافی و بستر مناسب برای جایگذاری ایمپلنت وجود نداشته باشد.عمل  سینوس لیفت جهت بازسازی استخوان انجام می شود. روش لیفت سینوس روشی ایمن و ساده است. این عمل معمولا در کمتر از دو ساعت به پایان میرسد و تقریبا هیچ عارضه ای ندارد. پزشک متخصص حفره ی سینوسی را با پودر استخوان پر میکند.

برای اطلاع از قیمت روز و  30 دقیقه مشاوره رایگان سینوس لیفت همین حالا تماس بگیرید.

جراحی لیفت سینوس

آنچه قبل، حین و بعد از عمل اتفاق می افتد.

راه برای کاشت ایمپلنت های دندانی قوی و سالم همیشه ساده نیست، اما در صورت لزوم، عمل لیفت سینوس قطعا گامی درست در مسیر یک لبخند کامل و سالم است. این روش نسبتاً رایج این امکان را فراهم می کند که از مزایای کامل ایمپلنت دندان حتی پس از از دست دادن استخوان برخوردار شوید

ما هر مرحله از عمل لیفت سینوس، بهبودی، خطرات، هزینه‌ها و سوالات متداول را بررسی می‌کنیم تا تمام اطلاعاتی را که باید بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

روش لیفت سینوس چیست؟

لیفت سینوس که به آن افزایش سینوس نیز می گویند، روشی است که قرار دادن ایمپلنت های دندانی را آسان تر می کند. برخی از بیماران به ایمپلنت های دندانی نیاز دارند اما دچار تحلیل استخوان شده اند، بنابراین حمایت استخوانی لازم برای ایمپلنت را ندارند. با انجام عمل بزرگ کردن سینوس می توانید از حمایت های لازم برخوردار شوید.

این روش میزان استخوان فک بالا را که برای کاشت ایمپلنت دندان لازم است افزایش می دهد. این یکی از رایج ترین روش های پیوند استخوان برای بیماران ایمپلنت دندان است.

اغلب اوقات، بزرگ کردن سینوس یکی از اقداماتی است که در طی بازسازی کامل دهان انجام می شود.

چه کسی به تقویت سینوس نیاز دارد؟

در طول 25 سال گذشته، ایمپلنت های دندانی به راحتی در دسترس قرار گرفته اند و آنها را به یک روش دندانپزشکی رایج تبدیل کرده است. همانطور که افراد بیشتری برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت های دندانی دریافت می کنند، لیفت سینوس نیز رایج تر شده است.

اگر دندان‌ها و استخوان فک‌تان در پشت فک، نزدیک سینوس‌هایتان از دست رفته است، ممکن است بزرگ‌کردن سینوس ضروری باشد. استخوان فک و دندان‌های این ناحیه ممکن است به دلیل نقص مادرزادی، بیماری پریودنتال، سرطان، سایر شرایط پزشکی یا فقط فرآیند بهبود طبیعی از بین بروند. اگر سینوس‌های شما خیلی نزدیک به فک بالا هستند و برای قرار دادن ایمپلنت به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توان از سینوس لیفت استفاده کنید.

قبل از عمل بزرگ کردن سینوس چه اتفاقی می افتد؟

سینوس لیفت در اصل پیوند استخوان است. شما از استخوان یک ناحیه استفاده می کنید و آن را در فک بالایی خود قرار می دهید. اولین قدم این است که تعیین کنید استخوان مورد استفاده در جراحی از کجا می آید. سه نوع رایج استخوان مورد استفاده در جراحی سینوس لیفت عبارتند از:

  • استخوان از بدن شما (استخوان خودزا) معمولاً از سایر نواحی دهان یا بدن شما گرفته می شود.
  • استخوان از جسد (استخوان آلوژنیک)
  • استخوان از گاو (زنوگرافت)
  • یک ماده مصنوعی استخوان مانند

پس از شناسایی منبع استخوان، جراح و یا متخصص دندانپزشکی شما مراقبت زیادی برای مطالعه آناتومی فک و سینوس شما انجام خواهد داد. اندازه گیری های دقیقی برای ارزیابی ارتفاع و عرض استخوان موجود و ارزیابی سینوس شما انجام می شود. هنگامی که پزشک و شما استخوان مورد استفاده را انتخاب کردید، آنها روند را پیش خواهند برد.

در طی پروسه افزایش سینوس چه اتفاقی می افتد؟

عمل سینوس لیفت یک روش ایمن و ساده است. بزرگ کردن سینوس معمولاً در مطب متخصص پروتز یا جراح دهان انجام می شود. کل فرآیند بین 90 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد.

ابتدا بیمار با استفاده از بیهوشی موضعی و یا عمومی آرام می شود. در صورت لزوم، پزشک ممکن است از اکسید نیتروژن استفاده کند، اما این کمتر رایج است.

در مرحله بعد، جراح بافت لثه را در جایی که دندان‌های عقب شما قبلاً قرار داشت برش می‌دهد تا استخوان فک نمایان شود.

با بلند شدن بافت، و نمایان شدن استخوان فک، جراح دایره کوچکی را در استخوان برش می‌دهد که از طریق آن می‌تواند به آرامی غشای سینوس‌ها را فشار دهد.

همانطور که قطعه استخوانی به فضای حفره سینوسی بلند می شود، سوراخ با پیوند استخوانی که قبلا تعیین شده پر می شود.

پس از انجام این کار، عمل کامل شده و جراح محل برش را با بخیه می بندد.

بعد از افزایش سینوس چه اتفاقی می افتد؟

بیماران پس از اتمام کار می توانند به خانه بروند. پس از عمل سینوس لیفت، اکثر بیماران کمی تورم و خونریزی را تجربه می کنند، اما تنها ناراحتی اندکی را تجربه می کنند. مهمترین بخش بهبودی، نگه داشتن پیوند استخوان در محل خود است، بنابراین مهم است که از دمیدن بینی (یا عطسه کردن، در صورت امکان) خودداری کنید.

هنگامی که به خانه می روید، احتمالاً یک اسپری نمک برای مرطوب نگه داشتن بینی، دارو برای جلوگیری از احتقان و تورم، داروی ضد درد، یک آنتی بیوتیک و یا یک دهان شویه ضد میکروبی برای کمک به جلوگیری از عفونت دریافت خواهید کرد. اکثر بیماران برای یک روز یا بیشتر در رختخواب با یخ در اطراف منطقه جراحی شده استراحت می کنند تا زمانی که بتوانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

7 تا 10 روز پس از جراحی، یک قرار ملاقات با متخصص دندانپزشکی خواهید داشت. در طی این قرار، متخصص محل جراحی را بررسی می‌کند و ممکن است بخیه‌هایی را که خود به خود حل نشده‌اند، بردارد. در برخی موارد، از بیماران خواسته می شود تا چند بار دیگر مراجعه کنند تا مطمئن شوند که ناحیه به درستی بهبود یافته و عکس های اشعه ایکس لازم را تهیه کنند.

بهبودی کامل پس از لیفت سینوس حداقل 6 ماه طول می کشد تا سینوس ها ترمیم شوند و استخوان به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت های دندان قوی شود. اگرچه ممکن است این روند کند به نظر برسد، اما شما در حال تلاش برای رسیدن به نتایجی هستید که تا آخر عمر باقی بماند.

خطرات روش سینوس لیفت

لیفت سینوس یک روش جراحی است و بنابراین خطرات ذاتی دارد. خطر اصلی این جراحی سوراخ شدن یا پارگی غشا است. اگر این اتفاق بیفتد، می توان آن را ترمیم کرد و جراحی را ادامه داد. گاهی اوقات، در مورد پارگی بزرگتر، قبل از اینکه لیفت بعداً دوباره انجام شود، باید به غشاء زمان داد تا بهبود یابد.

خطر بزرگتر عفونت سینوسی است. جراح شما برای محافظت در برابر این بیماری به شما دارویی می دهد و باید مراقب باشید که زیاد عطسه نکنید یا بینی خود را زیاد تمییز نکنید تا از جابجایی مواد پیوند استخوان یا کندن بخیه ها خودداری کنید. به همین دلیل، ما توصیه نمی کنیم که در طول فصل آلرژی، سینوس را تقویت کنید.